Ligfiets-forum Archief: bericht 21096

Re: Nubby

Mark van Gorkom mvang op xs4all.nl
Zo Mrt 12 20:53:54 UTC 2006

>Een paar goede waterdichte tassen zijn belangrijk. Ik ben er niet
>uit of een bagagepuntjes nou wel zo handig is op een tweewieler.
>Toen ik pas een Hurri had leek me het erg handig. Een paar vakanties
>en een Quest later denk ik dat je niet genoeg mee kunt slepen in
>zo'n puntje en zou ik toch voor tassen gaan die je overal aan de
>fiet bij kunt knopen. (Ik heb het eens zo dol gemaakt dat het
>voorwieltje bijna los van de grond kwam als ik afstapte.)
Waarin je meer bagage mee kunt nemen ligt ook aan de fiets: op een
lowracer passen geen erg grote tassen, maar er zijn wel erg ruime bagagepunten
(80 liter van M5 en 90 liter van Novosport). Nadeel van een punt is
dat je onderweg er niet bij kunt (maar daarvoor hang je een klein
tasje onder je stoel),
en dat je niet ff je bagage van je fiets pakt als de fiets een trap
op moet, op stations enzo. Ik heb eens bij een hostel erg moeten
zwoegen om een Streetmachine met bagagepunt en Streamer in en uit de
"fietsenberging" (de kelder dus) te krijgen.

Mark - heeft aan 60 liter net genoeg, maar krijgt 100 liter ook wel
vol - van Gorkom.