Ligfiets-forum Archief: bericht 21093

Re: petflesplastic kap

bob op dietrich.demon.nl bob op dietrich.demon.nl
Zo Mrt 12 13:25:47 UTC 2006

Beste kappen geinteresseerden.
Ik heb een kap op mijn Alleweder die bestaat uit nylon doek dat op een alu
frame is gespannen. De kap zit vast met een scharnier waaraan de kap naar
voren kan klappen. Waar en door wie de constructie is gemaakt weet ik niet
want hij zat al op de fiets toen ik die een half jaar geleden kocht.

Het geheel is erg ligt, sterk, waterdicht en rammelvrij. Open en dicht doen
gaat in 1 seconde. Enige nadeel is dat ik niet even open kan rijden. Wel is
de kap door het losdraaien van 2 parkers snel te verwijderen.

Kijk voor een foto in het fotoboek.
http://www.ligfiets.net/fotoboek/fotoboek.php3?id=4289&dummy=j6w61Xd9

Bovenstaande link heb ik in beeld als ik de foto oproep waar ik weet niet of
dat bij anderen ook werkt.

Groeten,
Bob Dietrich