Ligfiets-forum Archief: bericht 21088

Veilig reizen (was tijdrithelm)

Theo van Goor t.v.goor op hccnet.nl
Za Mrt 11 14:28:11 UTC 2006

Nu we het toch over de schutspatroon Christoffel hebben.
Op deze site staat het verhaal wat bij deze beschermheilige hoort.

http://www.troostgeschenk.nl/index.html?lang=nl&target=d27.html

Leuk om te lezen.
Misschien voor sommige een vage site, voor andere een strohalm. Nu
tegenwoordig de bedevaard naar Santiago helemaal in is, bestaat er kennelijk
vraag naar dit soort hebbedingetjes. Op de fietsbeurs wemelde het ook al van
de Jacobschelpen.

Er is dus een metale ´munt´ incl. strip om aan je fiets te de binden. Ter
bescherming van ongevallen i.p.v. een valhelm.
Automobilisten hebben een streepje voor, die plaquette staat nog een tekst
´Kom wel Thuis´

Of je hem nog ergens kan laten inzegenen staat er niet bij.
Gezien de blauwe kleur van sommige plaquettes vermoed ik dat je daarvoor in
Tiel terecht kan. Moet je daar wel eerst veilig aankomen. Misschien kan het
via de telefoon ingestraald worden.

Alle gekheid op een stokje, het verhaaltje is wel leuk, daar ging het mij om.

Theo / heeft mij niet beschermt tegen breken van de ketting, is wel behouden
thuis gekomen met een kettingpons en noodschakel / van Goor