Ligfiets-forum Archief: bericht 21079

Re: Ervaring met tijdrithelm (gaat het echt sneller?)

Marcel van Eijk hpvmars op gmail.com
Vr Mrt 10 20:41:04 UTC 2006

On 3/10/06, John kemper <john_johni op hotmail.com> wrote:

> Ik vroeg me af of er onder de ligfietsers hier mensen zijn die ervaring
> hebben met het gebruik van een tijdrit helm  op een ligfiets.
> Ik heb zelf een m5- lowracer met puntje en het lijkt me toch wel verstandig
> een helm te gaan dragen aangezien ik steeds harder ga. Heb nog een oude

Voor de veiligheid heeft een tijdrithelm geen enkele zin.

> schuimhelm liggen van specialized maar vind dat ogen als een enorme
> paddestoel op mijn hoofd.Combinatie van puntje met tijdrit helm vind ik wel
> lekker snel ogen. Mijn vraag is of zo'n helm(altijd) comfortabel te dragen
> is en of het snelheidswinst geeft ten opzichte van geen helm dragen. Past
> zo'n helm wel boven het stroomlijnpuntje van mijn m5 lowracer? Ik ben zelf
> wel onder de indruk van de las chrono.Iemand ervaring met deze of andere
> helmen?

Harder rijden doe je voornamelijk door beter te trainen. Je had
afgelopen zondag gewoon in Sloten moeten zijn, dan had je kunnen zien
hoe je er voor stond met je snelheid.

/Mars

--
Ga toch fietsen ... dat is pas stil