Ligfiets-forum Archief: bericht 21076

Ervaring met tijdrithelm (gaat het echt sneller?)

John kemper john_johni op hotmail.com
Vr Mrt 10 13:08:03 UTC 2006

Beste mensen van de mailinglijst,

Ik vroeg me af of er onder de ligfietsers hier mensen zijn die ervaring
hebben met het gebruik van een tijdrit helm  op een ligfiets.
Ik heb zelf een m5- lowracer met puntje en het lijkt me toch wel verstandig
een helm te gaan dragen aangezien ik steeds harder ga. Heb nog een oude
schuimhelm liggen van specialized maar vind dat ogen als een enorme
paddestoel op mijn hoofd.Combinatie van puntje met tijdrit helm vind ik wel
lekker snel ogen. Mijn vraag is of zo'n helm(altijd) comfortabel te dragen
is en of het snelheidswinst geeft ten opzichte van geen helm dragen. Past
zo'n helm wel boven het stroomlijnpuntje van mijn m5 lowracer? Ik ben zelf
wel onder de indruk van de las chrono.Iemand ervaring met deze of andere
helmen?

Groet John