Ligfiets-forum Archief: bericht 21029

Re: bukkert of liggert?

Mark van Gorkom mvang op xs4all.nl
Wo Mrt 8 16:32:31 UTC 2006

>Liggejts,
>
>Er is misschien een handige methode om te bepalen tot welke klasse een
>fiets behoort
>Je gaat er een uur mee op stap. Heb je dooie kl*ten, dan behoort de
>fiets tot de categorie bukker, anders is het een liggert.
Of een Pedersen, of een vooroorlogs rijwiel met 5 veers Lepperzadel,
of elke andere rechtopfiets met goed zadel.
Om zeker te weten of je met een ligger van doen hebt zul je toch wat
langer door moeten rijden.
Er is kortom meer dan enkel bukkers en liggers, wou ik nog maar weer
eens zeggen.

Mark - houd het op een echte bukker net een half uur vol, maar dat
ligt aan rug en armen - van Gorkom.