Ligfiets-forum Archief: bericht 21023

Re: Nubby

Auke pijptabak op gmail.com
Wo Mrt 8 08:16:50 UTC 2006

Op 7-3-06 heeft Ful Valstar<ful_valstar op hotmail.com> het volgende geschreven:
> Verder is het niet zo dat de fietstechniek is verbeterd door HPV-vliegen.
> Het omgekeerde is waar. HPV-vliegers zijn pas later gaan liggen in de romp
> en gebruiken topfiets-onderdelen zoals speedplay-pedaaltjes.
> Idd zullen de HPV-vliegers ook het fietsgedeelte van het vliegtuig gaan
> optimaliseren (Q-rings, voeding, etc etc) maar dat kan je ook (beter/
> goedkoper) doen op een (lig-)fiets.
> Hetgeen natuurlijk niet wegneemt dat elke fietser met spanning uitkijkt
> naar  de spin-off van het Icarus project.

Ik was vorig jaar erg geinteresseerd in dit project. Ik heb namelijk
een brevet en een ligfiets, en wie doet mij dat na? Net nog even
gekeken: "Zes amateur wielrenners zijn uitverkoren, twee van hen gaan
uiteindelijk de lucht in. De piloten trainen ieder dag in de week,
waarvan de duurtrainingen op de ligfiets. Om het toestel in de lucht
te houden, hebben de piloten de trapconditie van een Tour de France
renner nodig. "

Gezien dat laatste had ik nooit de selectie gehaald. Maar wie op deze
lijst wel? Ik ben ook verbaasd dat er zoveel vermogen nodig is. Het
gaat "maar" om 115 km in 4 uur. Misschien gaat het om de start....

Auke - die zelf met 3000Nm start, gelooft hij