Ligfiets-forum Archief: bericht 21012

RE: MiTAC Mio 168 in Quest

Mark van Gorkom mvang op xs4all.nl
Di Mrt 7 21:45:58 UTC 2006

>Als ik een advies mag geven: ik zou een Garmin Quest nemen (heb ik zelf
>inmiddels meer dan een jaar).
>

>Garminshop te Notter beveelt de Quest I aan en vooralsnog niet de Quest II.
>Deze laatste heeft een veel groter geheugen waar heel Europa in kan, maar
>rekent daardoor een stuk langzamer.

Diezelfde winkel beveelt de Quest vooral aan als je hem meer in de
auto gebruikt dan fietsend/te voet.
Gaat het voornamelijk om fietsen en wandelen is b.v. een GPSMap 60
(net een nieuwe sterke verbeterde versie uit) of een Etrex Legend Cx
een betere keus,
omdat die beter met helemaal zelfbedachte routes overweg kan (en
aangezien veel fietspaden niet in de electronische kaart zitten, is
"auto-routing"
op de fiets zelden de handigste keus, al kan de 60-serie dat uiteraard ook.
Verder heeft de Quest een accu, en lopen de 60's op batterijen (die
nog wel eens los willen trillen op slecht wegdek, maar daar moet je
in een volgeveerde VM geen last van hebben.

Mark - en voor je een paar honderd Euri's in een GPS steekt lees
eerst eens door het forum op www.gps.nl - van Gorkom.