Ligfiets-forum Archief: bericht 21010

RE: MiTAC Mio 168 in Quest

Roel van Dijk Azn ro op rvd.fol.nl
Di Mrt 7 21:19:20 UTC 2006

 Toni Cornelissen:

> Weet iemand of de MiTAC Mio 168 geschikt is als boordcomputer voor een
> Quest? Ik kan het ding op m'n werk met korting kopen.
>
> --
> Toni Cornelissen

Beste Toni,

Als ik een advies mag geven: ik zou een Garmin Quest nemen (heb ik zelf
inmiddels meer dan een jaar).

Voordelen:
* klein en licht
* schokbestendig, je kunt hem laten vallen
* waterdicht, je kunt er ook met een houdertje op een gewone fiets mee in de
regen fietsen
* accu gaat 20 uur mee (in de praktijk betekent dit ruim meer dan 10 uur)
* geeft alleen licht en een piepje als je van richting moet veranderen en
bij rotondes, uiteraard vergenoeg van tevoren
* is bij het licht in de Quest met kapje op, goed zichtbaar.
* Velomobiel kan goedkoop een houdertje voor je maken dat je op de wielkast
zet met 2 schroeven. Hieraan bevestig je de Quest met een houdertje dat ook
op een normaal stuur past.
* kaart voor heel Europa (althans grotendeels voor West-Europa)
* Is ook in de hand goed bruikbaar.

Nadelen
* Je kunt hem alleen niet gebruiken als agenda, spreadsheet, tekstverwerker,
to-do-list, telefoon, camera, spelletjesmachine etc.
* Zoals elke GPS, ze geven nog al eens vreemde adviezen (waarbij volgens de
Consumentenbond Garmin tot de besten behoort)

Garminshop te Notter beveelt de Quest I aan en vooralsnog niet de Quest II.
Deze laatste heeft een veel groter geheugen waar heel Europa in kan, maar
rekent daardoor een stuk langzamer.

Kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

Gebruik hem zelf in de auto (met stem via de aansluiting op de
sigarenaansteker), op de racefiets, in de Quest, wandelend, in de ICE trein
(280 km/u in de omgeving van Frankfurt) en één keer in het vliegtuig (> 900
km/u) waarbij je prachtig kon zien dat we boven Davos en het Zwarte Woud
vlogen.

Roel van Dijk