Ligfiets-forum Archief: bericht 20962

Re: Meedoen

G.M.Beumer gert op scintilla.utwente.nl
Di Mrt 7 10:10:07 UTC 2006

> Ik denk dat het puntje helemaal zo slecht nog niet is. Doe voor jezelf
> een aantal tests door met constante snelheid een bepaalde afstand te
> rijden met en zonder puntje en bepaal dan je gemiddelde hartslag als
> maat voor de inspanning, of rij met constante hartslag en meet je
> snelheid met en zonder puntje. Een ongestroomlijne Zephyr is een goede
> lowracer en kan meekomen in de zelfde klasse als ongestroomlijnde
> Jesters, M5 lowracers en Barons. Henk de Koning rijdt op een
> ongestroomlijnde Baron in een criterium zo'n 48 km/h (Alkmaar 2004). Dat
> [...]

Wat je ook kan doen is een vriendje zoeken die een staartpunt heeft en
met je wil rijden. Check je constante snelheid en hartslag aan elkaar
als je in winvrij gebied rijd (bossen bijvoorbeeld). Rij dan de dijk
enkhuizen-lelystad (of een andere dijk waar je altijd tegenwind hebt) en
spreek af bij de zelfde hartslag te blijven rijden. Ze staartpunter zal
zeer waarschijnlijk snel uit je zicht verdwenen zijn.

Grrz
Gert -bleef ooit dus achter, 21 km/h bij hartslag 165 tegen de wind in- Beumer