Ligfiets-forum Archief: bericht 20959

Re: Meedoen

H. Wessels H.Wessels op Picardi.nl
Di Mrt 7 09:52:32 UTC 2006

G.M.Beumer wrote:
> Een geheel vrijblijvende tip: Misschien is het en goed idee om aan het
> begin van de rij voor het starten een school/white bord neer te zetten
> waarop geschreven word welke nummers er nu kunnen starten. Ook
> vertraging kan daar beschreven worden. De omroepinstalatie is niet altijd
> even goed te verstaan.

Klinkt als een leuk idee maar als een tijdrit eenmaal begint te starten
dan wordt er iedere 20 seconden een rijder gestart en wordt het
bijhouden van zo'n bord erg lastig.

Probleem met onverwachte problemen is dat deze onverwacht zijn en dat de
oplossing dan niet meteen duidelijk is. Inschatten hoeveel tijd het
oplossen van het probleem kost is heel moeilijk. Voor Zandvoort was het
grootste probleem optijd alle trandsponders terug te krijgen. Dat
dachten we in Zandvoort opgelost te hebben om vervolgens tegen een
beperking van de software aan te lopen.

Zelfs op evenementen als olypische spelen loopt men tegen onverwachte
vertragingen aan als ijsmeesters gaten in het ijs door dat een rijder
onderuit is gegaan moeten repareren. Dan kan een volledig warmgereden en
opgeladen sprinter naar de kant en geduldig wachten totdat de ijsmeester
klaar is met z'n schrapertje en water.

> Verder niets dan lof over hoe het vorig jaar ging hoor, alleen de wind
> zou ik dit jaar iets op bezuinigen, dat vond ik weggegooit geld.

Die wind wordt betaald door de Quest lobby om daarmee de gestroomlijnde
tweewielers me uit te schakelen. Omdat de windgeneratoren buiten het
terrein van het circuit zijn opgesteld kan de organisatie hier verder
niets aan doen. ;-)
--
As sugar dissolves, it spreads happiness.
/from a SAS sugar packet/