Ligfiets-forum Archief: bericht 20954

zijwind met velomobiel

Hans Huijgen lighans op gmail.com
Di Mrt 7 09:25:42 UTC 2006

Gisteren 's ochtendsvroeg met windstil weer naar het werk gefietst.
Zachtjes hoorde ik de ketting ratelen, de kuip rammelen en de wielen
zoefen. Kortom, erg tevreden.

Terugweg ook tevreden naar huis, maar ook een beetje schijterig. Ik
had nog niet eerder met een windkrachtje 4/5 zijwind gereden met Kali.
In het open veld duwde de wind mij soms een meter opzij en het enige
wat ik kon doen was tegenhangen. Trappen durfde ik niet meer (chicken,
eh sorry Ful: Kip), toch bleef de fiets versnellen (tot 27 km/h).

Zijn er heldhaftige verhalen die me kunnen geruststellen? Daarnaast
vraag ik me af of vering uitmaakt voor de stabiliteit bij zijwind.
--
Groetjes
Hans -Nub was de nicknaam van een klasgenoot uit de Rijp, ik zal daar