Ligfiets-forum Archief: bericht 20953

(Geen onderwerp)

Verzijl, Klaas klaas.verzijl op oce.com
Di Mrt 7 09:15:25 UTC 2006

Even heel iets anders.

Het woord "windtunnel" wordt hier regelmatig genoemd.
En ik heb begrepen dat op de lijst een aantal windtunnel-experts zitten.

Nou heb ik een boekje over luchtstromingen (berekeningen van
weerstanden, Reynoldsgetallen etc.).
Na een paar formules te hebben bekeken, lijkt het mij dat in een
volwassen windtunnel er nooit sprake kan zijn van laminaire stroming.
Want De diameter van de "pijp" waarin het te testen voorwerp zicht
bevindt is groot en de luchtsnelheid hoog. M.a.w.: het Reynoldsgetal is
altijd veel te hoog. (>2300)

Is er dan geen laminaire stroming in een windtunnel?

Groeten, Klaas

This message and attachment(s) are intended solely for the use of the addressee and may contain information that is privileged, confidential or otherwise exempt from disclosure under applicable law.
If you are not the intended recipient or agent thereof responsible for delivering this message to the intended recipient, you are hereby notified that any dissemination, distribution, or copying of this communication is strictly prohibited.
If you have received this communication in error, please notify the sender immediately by telephone and with a "reply" message.
Thank you for your cooperation.