Ligfiets-forum Archief: bericht 20949

Re: Meedoen

hyz hyzzzz op gmail.com
Di Mrt 7 07:35:53 UTC 2006

On 3/6/06, H. Wessels <H.Wessels op picardi.nl> wrote:

> Kun jij het beter?

Als een chirurg een fout maakt, dan vraagt ie ook aan jou of je het beter kan?
Ik gaf alleen aan dat ik me afvroeg of men leert van de voorgaande
fouten. Om antwoord te geven op je vraag: Ik probeer zoveel mogelijk
van mijn fouten te leren, ja. Bovendien gaf ik al een mogelijke
oplossing.

> Nee, het is dus niet mogelijk om op CV even de Cw waarde van een fiets
> te meten.

jammer.

>  > Mijn fiets is zoals die is, de enige aanpassing voor een wedstrijd is
>  > dat de stroomlijnpunt wordt leeggehaald. Dus waar de fiets wordt
>  > ingedeeld, boeien!
>
> Dit is echt reuze interessant. Als je met een Zephyr lowracer met
> staartpuntje aan komt zul je ook met een Cw test bij de snellerijders
> worden ingedeeld want het is een potentieel snelle combinatie.

ok, niet echt een sterk punt van me dus. Maar ik doe toch niet mee
voor een klassering... Neemt niet weg dat ik wel zou willen weten of
het zelfgemaakte puntje goed werkt.

> Ik weet niet over welk criterium je het precies hebt maar de indeling
> van het stuurcriterium CV2005 is op willekeurige basis geweest. Het
> enige probleem was dat veel rijderszich voor het criterium hadden
> ingeschreven terwijl de opkomst erg beperkt was en vooral bestond uit de
> vaste kern van racers en dat zijn nu eenmaal de snelle jongens.

Het was ook geen verwijt, maar wel jammer. Ik doe gewoon niet meer mee
met kriteria :)

grtz
Henk