Ligfiets-forum Archief: bericht 20947

Re: Nubby

H. Wessels H.Wessels op C12H22O11.org
Ma Mrt 6 22:20:46 UTC 2006

Ful Valstar wrote:
> Een ligfietsclub dus !!! en geen NVHVP.
> Een NUB is een ligfiets en  Nubby is de berijder.
> (Non-UCI-Bicycle).

Ok Ful. Dus een buk fiets zoals die Chris Boradman heeft gebruikt om
zijn wereldrecord van 56 km/h te rijden is volgens jouw definitie opeens
een ligfiets?!?

> Waarom we niet 'Nederlandse Vereniging voor Menskracht aangedreven
> Voertuigen' heten is onbekend.  Opmerkelijk is dat zelfs de Belgen, die on-
> Nederlandse woorden haten, ook het woord HPV gebruiken. Zelfs als duidelijk
> is dat het alleen over fietsen gaat. Why ??

Die reden is wel duidelijk. Niet iedereen heeft zulke grote oogkleppen
als jij. Heb gisteren met veel plezier naar het verhaal over een HPV
vliegtuig geluisterd waar ook interessante dingen te horen waren die
voor liggers van belang kunnen zijn. Mensen met goede oogkleppen
overkomt dit soort dingen nooit en zullen niet veel opsteken in hun leven.

> Het wordt nu tijd dat onze omgeving zich eens bewust gaat worden waarom
> fietsen(bukkers) er uitzien zoals ze er nu uitzien.
> En het wordt tijd dat we de halve leugen (HPV; en vooral klassenloos)
> kwijtraken want onze vereniging heeft niets met boten, vliegtuigen,
> rolschaatsen, steppen, wandelwagens, kruiwagens, mountainbikes, et cetera.
> Dat kan je in het ligfietsblad lezen; het ontbreekt daaraan.

Dat er voor bepaalde aspecten van HPV voertuigen op dit moment binnen de
vereniging weinig belangstelling bestaat is geen reden om ze gelijk maar
buiten te sluiten en zo je oog kleppen nog groter te maken. Ik snap heus
wel dat je het liefste de Nederlanse Vereniging van Ful Vlastar hebt
waar alleen andacht voor jouw fiets is en die volstaat met advertenties
van fabrikanten van grote oogkleppen.

> Die vraag is ook nog eens prettiger te beantwoorden want 'HPV' uitleggen
> lijkt eenvoudig maar altijd na 2 minuten hoor je: en roeiboten dan ?

Dan heeft de toehoorder het helemaal begrepen. Ook bukfietsen en steps
zijn HPV's. We sluiten ze niet buiten maar als het om efficiet
voortbewegen gaat zijn andere HPV's een stuk handiger.

> Wedstrijdje UCI's / Nubby's ?

Gebruik van grote door de bond van Ful Vastars goedgekeurde oogkleppen
zijn verplicht.

Hans Wessels