Ligfiets-forum Archief: bericht 20921

Re: Steprace

jackdekker op hetnet.nl jackdekker op hetnet.nl
Ma Mrt 6 07:57:21 UTC 2006

Citeren Ben van den Boogaard <B.vd.Boogaard op chello.nl>:
knip

> Ik denk dat ze ook wel geschrokken zullen zijn van de stroom (veelal
> opbouwende) kritiek die bij ons losbarstte op tijdrekening en zo.

Ben,
de organisatie liep op alle manieren vast. Ze hadden maar 40 wedstrijdnummers
en met de start kwam alles moeilijk van de grond. Uiteindelijk bleek een heel
korte tijd na de start al een aantal ligfietsen aan de overkant te staan (die
waren met de auto niet in te halen). Ook zonder kritiek ziet een organisatie
ook zelf wel dat dit niet goed is. Uiteindelijk is door hen geconcludeerd dat
hun organisatie het gewoon niet aankan.

> Roert zich daar het "Collectief"?
> Maar jij hebt verdrie wel genoeg omhanden zou ik denken...

Dat samen doen had meer te maken met plannen om van Cycle Vision een europese
wedstrijd te maken. Een soort EK voor steppers. Dat was allemaal nog voordat d
e aansluiting met de Batavus Fietsmaand was gemaakt. Uiteindelijk niet
doorgegaan omdat er ook in Slowakije dacht ik die wedstrijd (EK of WK dat ben
ik kwijt) geclaimd.

Toch dachten de steppers wel aan te kunnen sluiten als wij bijvoorbeeld een
wielerbaan voor de hele dag huren om dan samen iets te gaan doen. De aantallen
steppers zijn trouwens niet zo groot, iets van 20 per wedstrijd.
We hebben op voorhand een heleboel aansluitingen proberen te maken, maar dat
zijn dingen waar ik liever niet over uitwijdt. Er zijn misschien wel 50
procent of meer van de initiatieven en ideetjes die we hebben die niet tot
uitvoering kunnen komen.

Het ligfietscollectief was ook vooral bij van mijn organisatie afhankelijk.
Dat staat inderdaad op een laag pitje. Vorig jaar waren er meteen plannen na
een uiterst gezellige en geslaagde rondje Westfriese Omringdijk. Toch is er
daarna niet zoveel meer gebeurd. Ik ben bang dat het met de komende
gezinsuitbreiding zelfs nog ingewikkelder wordt. We zijn echter het kind al in
de buik aan de ligfiets laten wennen. Marita fietst stoer heen en weer en wil
van geen ophouden weten. Gevolg is wel dat de "kleine schopjes" van Henk
eigenlijk al behoorlijke trappen te noemen zijn. De baby zal dus hopelijk wel
een fietser worden. Er is in Noord Holland een groot aantal fietsers, maar
naast Alf geen club, dat is jammer.

> Zelf heb ik in het "gewone" leven te veel te doen om meer dan alleen
> "meedoen" te overwegen (niet garanderen).
> Aan de andere kant, gelet op de belangstelling, sfeer en prestaties op
> en om de Afsluitdijk in april vorig jaar kan ik niet anders dan denken
> dat het evenement in een behoefte voorzag.

Wedstrijden zijn altijd relatief gezien leuk om te doen. Zeker op bijzondere
locaties vindt ik. Bij de afsluitdijk lijkt het mij moeilijk te zeggen een
echte race te doen, de dijk wordt namelijk niet afgesloten.

> Wanneer ik me vervolgens
> probeer voor te stellen wat er allemaal komt kijken bij de organisatie
> ervan, groeit mijn begrip voor het "nu even niet" van de NAF.

Thijza, de vrouw die ik sprak was heel realistisch. Maar uiteraard staan de
kanalen open om met hun andere wedstrijden te doen, en dan met de organisatie
van onze vereniging.

> Ben - koestert de dierbare herinnering aan 23 april 2005, m.n. aan de
> zon die dag - v.d.B.

Groeten,
Jack, krijgt ook warme gevoelens over de komende zomer, was het alvast maar
zover, Dekker