Ligfiets-forum Archief: bericht 19087

Re: Geil, was Politie Stop!

iddo.ilynx.nl iddo op ilynx.nl
Za Dec 10 23:21:12 UTC 2005

Citeren Ful Valstar <ful_valstar op hotmail.com>:
> Waarom zou iemand niet a l l e  mooi geconstrueerde voertuigen, of
> anderszins,  kunnen waarderen ?

Donkervoort en velomobiel zouden naar mijn idee zelfs wel wat van elkaar
kunnen leren. Mijn broer sleutelt geregeld aan de Donkervoort van een vriend
van hem en herkende de knipperlichten in mijn Mango :-)
Maar niet alleen dat. Het chassis van de DV's werd tot voor kort ook van
kleine stukjes buis in elkaar gelast. Op dezelfde manier als met de middenbuis
van VM's gebeurd. DV laat zijn buisdelen nu heel exact laser-snijden. Op de
hoeken blijft een klein randje staan. De lasser pakt zo'n recht en ingekeept
deel en duwt het in een handeling precies in de juiste hoeken op elkaar. Nog
even een paar lasjes zetten en klaar...

Even een andere vraag in dit kader: heeft er iemand hier op de lijst ervaring
met het kloppen van aluminium plaatmateriaal? Het schijnt dat de Spykers nog
steeds handgeklopt worden. Maar hoe doe je dat precies? Klop je dat in een
mal, wat voor mal, hoe krijg je een strak resultaat?

Groet, iddo - toch liever een vm, die heeft geen last van een lekkende
brandstoftank na een ongeval