Ligfiets-forum Archief: bericht 19068

Re: Wie heeft pdfs van HPV nieuws voor mij?

jackdekker op hetnet.nl jackdekker op hetnet.nl
Vr Dec 9 11:06:53 UTC 2005

Citeren Stoffers M (HISTORY) <M.Stoffers op HISTORY.unimaas.nl>:
> Ik zoek pfds van oude jaargangen HPV Nieuws. Een tijdje geleden kon je
> op LigfietsPlaza oude nummers van HPV Nieuws downloaden (net als dat
> mogelijk is voor veel jaargangen vanhet Britse zusterblad - zie
> http://www.bhpc.org.uk/oldnews.html - en voor Human Power
> (http://www.bhpc.org.uk/HParchive/issues.htm). Ik vind de oude HPVNieuws
> nrs nu niet meer op Plaza.
>
> Ik heb indertijd jaargangen 1984 t/m 1996 vrijwel geheel kunnen
> downloaden (helaas mis ik net het nummer waarin de uitslag van de
> 365dagenfiets denk ik aan de orde komt 1993 nr 2).

> [...]

Manuel,
deze mogelijkheid op ligfiets.net is geblokkeerd in afwachting van het overleg
met de webmasters. Het zou de nieuwe server waarschijnlijk ook teveel
belasten. Binnenkort hoop ik van Toni een dvd te ontvangen. Probleem alleen is
bij de oude scans dat ze in jpg afbeeldingen zijn gezet en niet in teksten
zijn. Met het ocr binnen adobe acrobat (de volledige versie, dus niet de
reader) is e.e.a. wel om te zetten. Het is veel werk waarvoor we
waarschijnlijk nog een vrijwilliger moeten gaan zoeken (of misschien zelfs
meerdere).

Overigens is het project gestart om ook de bladen na 1997 in pdf om te zetten.
Daarvoor wordt deze week een kopie gedraaid van de enige originele cd's met de
inhoud van die bladen en daarna wordt de hele boel dus naar een goede pdf gezet.
Of die bladen straks ook op ligfiets.net mogen moet ik nog even afwachten,
voor het laatstgenoemde project is nu in ieder geval een vrijwilliger gevonden
(Michel Hoogzaad van ligfietsservice in Alkmaar)

Groeten,
Jack