Ligfiets-forum Archief: bericht 19058

Re: Hè toe nou mensen.

H op rryLieben H op rryLieben
Do Dec 8 13:44:03 UTC 2005

Citeren bob op dietrich.demon.nl:

> Laten we de eer aan onszelf houden.
>
> Ook al wordt het zeer stijfkoppig ontkent op deze lijst. Objectief gezien
is
> een Velomobiel een zeldzaam object, gaat veel sneller dan door 99% van de
> medeweggebruikers wordt ingeschat, is laag, is daardoor erg slecht
zichtbaar
> en is heel kwetsbaar in vergelijking met een gemotoriseerd object.

Dat een velomobiel zeldzaam is, is dus een excuus om 'm over het hoofd te
zien? Een automatische piloot heeft geen ogen, jammer dan. In de VS. kom je
met dergelijke smoezen zelfs nog weg ook: (I'm terribly sorry your honor,
but I was blinded by the evening sun and didn't see the biker when I made my
illegal U-turn) Hier is het hopelijk nog lang niet zo ver.
Gelukkig maar dat al die mensen en politie agenten die ons te laag vinden
ons kennelijk wel zien. Ja wat wil je, een massief, vaak felgeel object met
reflectiestroken rondom, 2,5 meter lang, een heen en weer wiegend hoofd en
midden op de rijbaan rijdend.
Het argument zou eerder kunnen luiden dat een velomobiel teveel afleidt van
het overige verkeer.

Onze snelheid wordt zeker beroerd ingeschat. Zelfs als een auto al een
poosje achter me rijdt en de bestuurder dus kan zien hoe hard ik rij, schat
men de tijd die nodig is om me in te halen vaak verkeerd in. Dat kan
vervelend zijn als er een tegenligger aankomt. Ik heb onlangs nog meegemaakt
dat iemand me vlak voor een verkeersheuvel in probeerde te halen. Waar zit
zo'n figuur dan met z'n gedachten, vraag ik me af. Waarschijnlijk dromend
van velomobielen....

> Het kommentaar op deze lijst heeft weer veel weg van de spookrijder die de
> melding op de radio hoort en uitroept ik zie er wel honderd!

Ik denk dat velomobielrijders tot de meest oplettende bestuurders behoren,
juist omdat ze drommels goed weten dat ze kwetsbaar zijn. Ik ervaar dat
tenminste zelf wel zo. Als autobestuurder dwalen mijn gedachten en dus mijn
aandacht veel sneller af, dan in de Quest.

> Deze keer niet eens het f............. woord gebruikt.

Even stippeltjes tellen. Te weinig voor f*ck. Aha, f*ndamentalist? Dat woord
is hard aan slijtage onderhevig. Misschien maar als geuzennaam gaan zien,
maar dan wel met "fiets-" ervoor graag.

Harry, een velomobiel wordt niet als bakfiets geclassificeerd door de
politie, kunnen we daar blij mee zijn?, Lieben.