Ligfiets-forum Archief: bericht 19048

Re: Hè toe nou mensen.

Kees van Malssen kees op r-en-d.demon.nl
Do Dec 8 10:35:20 UTC 2005

In mijn ervaringen met de dames/heren van de politie is me nog niet naar een
identiteitsbewijs gevraagd. Dat mogen ze ook niet zomaar (wat heb je
geantwoord, Marcel, toen ze je er maandag om vroegen?)

Twee keer werd ik vanuit een (al dan niet rijdende) politiewagen gesommeerd
het fietspad te gebruiken. Hier telt dat instructies boven regels gaan, dus
heb ik het maar op te volgen. Geen discussie nodig of mogelijk. Braaf gedaan
en volgende keer weer netjes wel op de weg.

Vier keer ben ik staande gehouden en heb diverse varianten van "waarom rijdt
u niet op het fietspad" gehoord. In alle gevallen bleef men vriendelijk en
was (meer dan) bereid te erkennen dat 'dit' een regeltje was dat onbekend was
bij de betreffende ambtenaar. Meestal afgesloten met een 'prettige reis
verder' of iets dergelijks, eenmaal zelfs met een rondborstig excuus voor de
overlast die ze veroorzaakt hadden.
Allemaal situaties waarmee ik geen enkel probleem heb. Maar de situaties
waarbij geschamperd wordt over 'van de weg afschrapen' of 'gevaarlijke
dingen' of dat men botweg weigert de gegeven informatie verder vervolg te
geven, zijn geen aanbeveling voor de ambtenaren in kwestie (had ik bijna
quest-ie geschreven...)
Politieambtenaren zijn net mensen: je hebt er slimme en domme, vriendelijke
en botte.

Groeten,
Kees - kwam vandaag vooral domme Rijkswaterstaatmensen tegen - van Malssen