Ligfiets-forum Archief: bericht 19044

Re: H toe nou mensen.

Wilfred van Norel ligfietsen op home.nl
Do Dec 8 09:50:26 UTC 2005

Citeren Verzijl, Klaas <klaas.verzijl op oce.com>:

> Zullen we eens stoppen om te praten over die "domme" politieagenten? Ik
kan het ze niet kwalijk nemen dat ze een stoffig regeltje uit de tijd van de
(vele) bakfietsen niet direkt paraat hebben. Ik neem aan dat ieder op zijn
eigen vakgebied ook niet altijd alles direkt paraat heeft. Toch? En
velomobielen zijn misschien bij ons een zeer bekende verschijning, voor de
rest van nederland is dat beslist niet zo.

> Dus: haalt mijnheer agent je even van de weg en kent hij het beruchte
regeltje van >75 cm en >2wielen niet, neem het hem dan niet kwalijk. Hij
doet waarschijnlijk gewoon zijn werk en vergissen is menselijk. Doe ik ook
wel eens.

Uiteraard maak ook ik fouten in m'n werk. Waar ik mij wl ernstig over
verbaas is de arrogantie die agenten lijken te tonen (ik af op de verhalen
van de medeliggers) als ze weer eens een driewieler (onbewust) onterecht van
de weg halen. 'Zo meneer, ik ga u bekeuren' (tegen Marcel van E. als ik me
niet vergis), dan die hele discussie met Hans W. waarin Hans z'n verhaal
niet eens mocht doen waarna de heren verongelijkt een nare opmerking
plaatsten die te maken had met een mogelijk platgereden Hans. Die laatste
opmerking heb ik in meer varianten voorbij zien komen op de lijst.

In de genoemde gevallen vind ik het dus cht domme agenten; ik kan me
levendig inbeelden waarom de desbetreffende heren het blauw wat ze aanhield,
op die manier aanduiden.

Wilfred -nog niet van de rijbaan geplukt door blauw- van Norel