Ligfiets-forum Archief: bericht 19042

Re: Hè toe nou mensen.

Tihamér allewedertje op gmail.com
Do Dec 8 09:39:59 UTC 2005

> Zullen we eens stoppen om te praten over die "domme" politieagenten? Ik
kan het ze niet kwalijk nemen dat ze een stoffig regeltje uit de tijd van de
(vele) bakfietsen niet direkt paraat hebben. Ik neem aan dat ieder op zijn
eigen vakgebied ook niet altijd alles direkt paraat heeft. Toch? En
velomobielen zijn misschien bij ons een zeer bekende verschijning, voor de
rest van nederland is dat beslist niet zo.

> Dus: haalt mijnheer agent je even van de weg en kent hij het beruchte
regeltje van >75 cm en >2wielen niet, neem het hem dan niet kwalijk. Hij
doet waarschijnlijk gewoon zijn werk en vergissen is menselijk. Doe ik ook
wel eens.

Dankjewel Klaas ! Had bij al die postings waar een hoop werd afgezeken op
ome agent ook zoiets van : volgens mij is elke velomofoob een krak op
zijn/haar vakgebied en kennen ze daar ook alles van ! Nou, ik dus ook niet !
Ik ben zelf een "liggende" agent en ik reed zelf ook al een jaar of 2 met
mijn trike op het fietspad in België, voordat ik erachter kwam dat dat
wettelijk verboden was (die wet is inmiddels wel veranderd). Ik bedoel
maar : je kan moeilijk verwachten dat iemand alles tot in alle details kent
in het vak, toch ?
In het verleden zijn er ook postings geweest, waarin termen als "meer
respect voor paarden dan voor agenten", "lekker agentje pesten" ed werden
vermeld. Vinnik persoonlijk eerder getuigen van een beperkt denkraam en dat
verbaast me wel een beetje. Je moet toch op z'n minst een beetje open minded
zijn om voor een velomobiel te kiezen, maar kennelijk beperkt zich dat
vervolgens bij sommigen tot de voorkant van hun rijwiel ... Of ben ik nu
zelf mss té close minded bezig ;-) ?

Tihamér -probeert een zo open mogelijk denkraam te handhaven