Ligfiets-forum Archief: bericht 19040

RE: [Ligfiets] H toe nou mensen.

Schaik, TR van - SPLCC TR-van.Schaik op td.klm.com
Do Dec 8 09:13:29 UTC 2005

Klaas Verzijl schreef:
> Zullen we eens stoppen om te praten over die "domme" politieagenten? Ik
> kan het ze niet kwalijk nemen dat ze een stoffig regeltje uit de tijd van
> de (vele) bakfietsen niet direkt paraat hebben. Ik neem aan dat ieder op
> zijn eigen vakgebied ook niet altijd alles direkt paraat heeft. Toch? En
> velomobielen zijn misschien bij ons een zeer bekende verschijning, voor de
> rest van nederland is dat beslist niet zo.

Beste Klaas,

Het was absoluut mijn bedoeling dat mijn posting overkwam als zijnde "die domme naeve agenten".
De reden dat ik het schreef was eerder lachwekkend omdat hij al klaar stond met bonnenboekje en vervolgens kon wegstoppen, en het feit dat hij weg reed zonder gebruik te maken van zijn knipperlicht.

Ik heb nooit gezegd dat agenten dom zijn. Wij kunnen niet van hen verwachten dat ze het hele wetboek en allerlei verordeningen uit hun hoofd weten, bij deze is hij dus bijgeschoold. Ik hoop dat hij de regel opzoekt en met zijn collega's overlegd.

> Dus: haalt mijnheer agent je even van de weg en kent hij het beruchte
> regeltje van >75 cm en >2wielen niet, neem het hem dan niet kwalijk. Hij
> doet waarschijnlijk gewoon zijn werk en vergissen is menselijk. Doe ik ook
> wel eens.

Helemaal mee eens. Ik nam hem ook niets kwalijk, anders dan zijn vooroordeel over slecht zichtbaar, lag etc.

> O ja! Dit weekeind vindt mijn grote avontuur plaats. Fietsen vanaf noord
> limburg (hoogte: venray) naar mijn broer in frysln: Koudum. Da's
> misschien voor Hans W. Een gewoon een wekelijks tochtje, voor mij
> vergelijkbaar met een expeditie naar de noordpool. Dus horen jullie na
> maandag niets meer van me, dan ben ik er in gebleven.

Nou Klaas,
Bij deze dan heel erg veel succes toe gewenst. En als je gebruik maakt van de weg omdat dat daar net even veiliger en makkelijker is, gewoon doen hoor!

> Groeten, Klaas (techneut, jawel) Verzijl.

Groet,

Thomas - Ook techneut - van Schaik

For information, services and offers, please visit our web site: http://www.klm.com. This e-mail and any attachment may contain confidential and privileged material intended for the addressee only. If you are not the addressee, you are notified that no part of the e-mail or any attachment may be disclosed, copied or distributed, and that any other action related to this e-mail or attachment is strictly prohibited, and may be unlawful. If you have received this e-mail by error, please notify the sender immediately by return e-mail, and delete this message. Koninklijke Luchtvaart Maatschappij NV (KLM), its subsidiaries and/or its employees shall not be liable for the incorrect or incomplete transmission of this e-mail or any attachments, nor responsible for any delay in receipt.