Ligfiets-forum Archief: bericht 18987

Re: Vaker oOngelukken door onbekendheid ? (was: betutteling )

G.M.Beumer gert op scintilla.utwente.nl
Di Dec 6 19:04:54 UTC 2005

> Wat ik mijn herinner van de berichtgeving was dat het vooral was omdat de
> betrokkenen er vanuit gingen dat het overal zo zou zijn als in Houten.

> Dat hoor je vaker. Een bekend voorbeeld is Theo Koomen, die 1 kruising voor
> zijn huis verongelukte.
> Als je ergens bekend bent wordt je wellicht onbewust achteloser. Zijn er onder
> ons die dat gevoel delen?

Uit verkeers statistieken blijkt dat de km bij huis en bij het werk
(voor autos) de gevaarlijkste van de hele rit zijn. MEn is nl of nog
niet wakker of al de koffer van de achterbank aan het vissen.

Grrz
Gert