Ligfiets-forum Archief: bericht 18964

Re: Warme voeten

iddo.ilynx.nl iddo op ilynx.nl
Ma Dec 5 17:09:11 UTC 2005

Citeren H op rry Lieben <harrylieben op wanadoo.nl>:
> Bij de Welkoop en Boerenbond winkels kun je een inlegzooltje in diverse
> maten kopen, waarmee je het standaard zooltje in je fietsschoen kunt
> vervangen. Aan één kant (de bovenkant) zit een dun aluminium laagje die de
> lichaamswarmte terugkaatst en zo je voet goed warm houdt.

Kijk dat zijn nog eens tips! Hoewel ik geloof dat koude voeten ook erg verband
houden met verkeerde trap-techniek (te groot verzet, alleen duwende kracht op
de pedalen) en te weinig isolatie van de benen, heb ik er met extreme kou op
de 1,5 uur ww-verkeer toch ook wel eens last van.

Ik weet niet hoeveel de zooltjes van de Welkoop kosten, maar ik heb vandaag
net toevallig voor het winterkamperen een thermofolie-slaapmatje bij de
buitensportzaak gekocht voor 5 euro 90... Uit 60x90 cm kan je natuurlijk ook
heel wat zooltjes knippen :-)

Het schijnt dat je dat spul ook aan de meter kunt krijgen voor onder
parketvloeren.

Groet, iddo - de wet van behoud van energie hoort eigenlijk in het wetboek
thuis :-)