Ligfiets-forum Archief: bericht 5395

Re: kettingwax

Renaat Van Hoof renaat.van.hoof1 op pandora.be
Zo Dec 12 14:38:08 CET 2004

Citeren brunovdb op tiscali.be:
> met een nieuw product 'brunoX' , te verkrijgen bij wapenhandelaars, maar ook bij de ligfiets en
> bv. bij een gewone fietsenwinkel in Dendermonde. Er bestaan 2 soorten: een gewone en een
> winterversie. Schijnt dat je er een stuk (voor het overige onbehandeld) ijzer op het dek van een
> een schip meer dan een jaar roestvrij kunt mee houden. Filip van de ligfietswinkel vertelde dat je
> er kauwgum mee van de vloer kreeg die ze met alle mogelijke andere producten niet verwijderd
> kregen. En geen gaten in de vloer...

Ik heb dat spul ook al gezien en de werking zou indrukwekkend zijn.  Maar het lijstje
waarschuwingen op de verpakking is al even indrukwekkend.  Hoewel de meeste schoonmaak en
smeermiddelen milieuonvriendelijk zijn heb ik toch wel de indruk dat dit spul wel erg zwaar vergif is.
Ik ben dus toch geneigd naar meer milieuvriendelijke middelen te grijpen.

Renaat - gebruikt bewust ook geen diesel of stookolie voor het poetsen van zijn ketting - Van Hoof