Ligfiets-forum Archief: bericht 5390

Re: ketting smeriger bij kettingbuizen?

Wilbert Berendsen wbsoft op xs4all.nl
Zo Dec 12 12:45:25 CET 2004

On Sunday 12 December 2004 11:48, P. van Woudenberg wrote:
> Ik heb juist meer buis op mijn fiets om het schoon te houden:
> http://www.ligfiets.net/zelfbouwer/project.php?project_nr=219

Is handig idd, maar bij mij zit het ook al zo. De ketting is ook niet echt
smerig van veel straatvuil, 't is meer een "plakkerige zooi" :-)

Vooral met de kou lijkt de ketting wel door de buizen te "ploegen", en dit
probleem heeft m'n buisloze lowracer helemaal niet. De ketting is daar
juist veel schoner (en droger).

Dus ik denk dat ik maar eens wat buis ga weghalen. Zoek alleen nog een
manier om een stukje buis langs de voorvork te handhaven (trekkend eind
vd ketting)...

gr.
Wilbert

--