Ligfiets-forum Archief: bericht 5340

Re: vraagjes over verlichting

Wilfred van Norel ligfietsen op home.nl
Do Dec 9 17:58:37 CET 2004

Citeren Koen Van den Bergh <koen op ligfiets.net>:

> we komen dus overeen, met verschil dat ik de hele bundel breed en
> gelijkmatig wil hebben en jij dichtbij ook breed wil hebben, maar vooral
> ook ver naar voor licht wil hebben.
>
> Koen -klopt dat ongeveer?

Klopt. Hoewel ik uiteraard ook totaal geen probleem zou hebben met ook in de
verte een brede bundel ;-) Alleen betekent dat méér licht en dus méér
stroomverbruik. Praktisch gezien lijkt het me dus daarom handiger om
dichtbij breed te stralen en ver weg smaller.

Wilfred -wil minimaal 4 uur daglicht in een accu van 100 gram gepropt
hebben ;)- van Norel