Ligfiets-forum Archief: bericht 5312

Re: Gezellig fietsen

Bakkertje bakkertje op oorthuis.net
Do Dec 9 12:46:22 CET 2004

Marc schreef:

>Heb eerder dit stukje baan bereden met de ligfiets, en het voelt soms wel
eng aan tussen het overige verkeer. >Maar het viel best mee, het was een
zondag.
>Dames en Heren zet uw helm op: hier een filmpje van gezellig en veilig
fietsen langs Brabantse wegen tijdens >de spits.
>http://users.pandora.be/fietsersbond.huldenberg/Fiets%20In%20De%20Spits.WMV
>Marc

Mooi filmpje!
Ik ken dat, gelukkig heb ik maar een klein stukje van dit soort weggetjes
onderweg naar mijn werk of weer terug naar huis. Om te voorkomen dat
automobilisten mij nog even snel in gaan halen voor een onoverzichtelijke
bocht en me vervolgens zwaar af moeten snijden wegens de tegenliggers
gedraag ik me op zulke stukjes zwaar asociaal: ik rijd pontificaal in het
midden van mijn weghelft. Intussen houd ik via de spiegel het
achteropkomende verkeer goed in de gaten en zodra de bochten of tegenliggers
weg zijn ga ik weer op 1/5 van de rechterweghelft rijden. Over het algemeen
werkt dit zeer goed maar ik denk, nee ik _zie_ dat er duidelijk een
mentaliteitsverschil is tussen Belgische en Nederlandse automobilisten; de
Belgen zijn nóg gekker! Blijkbaar is een fietser in de spits in NL meer
geaccepteerd dan in Belgie.

Wouter - blij dat ie in Nederland woont - de echte - Bakker.