Ligfiets-forum Archief: bericht 5309

ken je dat...

Bakkertje bakkertje op oorthuis.net
Do Dec 9 12:15:04 CET 2004

Hoi allemaal,

Ken je dat, je fietst lekker naar huis, heb je plotseling nog maar 3 van de
27 versnellingen...

Ik had het aan kunnen zien/voelen komen; de afgelopen dagen heb ik de mantel
(buitenkabel) van de achterderailleur telkens wat moeten verlengen met de
stelschroef aan de derailleur. Blijkbaar deed de binnenkabel telkens
"ploing" (en wr een stukje langer) en knapte ze stukje bij beetje. Oef. Is
best zwaar trappen 38 x 11 met de ketting slap over het voorblad en de
derailleur maximaal naar achteren... In het vervolg dus een reserve kabeltje
mee.

Gaf me overigens wel een goede reden om de Jouta snel in orde te maken want
ik was gisteren al te laat om nog een nieuw kabeltje te kopen. Vandaag dus
op drie wieltjes naar het werk, maw: de Jouta is bijna klaar! Ze fietst iig
rechtop (voorheen helde het voorste deel nog naar rechts terwijl je rechtuit
fietste, daar krijg je spierpijn van) Ik mis alleen de fietscomputer wel
hoor! Weet iemand of, waar en voor welk bedrag je een los
sokkeltje+snoertje+detector+spaakmagneetje voor een Sigma BC800 (oude model)
kunt kopen? Of is het erg simpel zelf in elkaar te knutselen?; een sokkeltje
en stukkie snoer heb ik nog wel...

Wouter - de Moraal van het verhaal is: om op drie wielen te kunnen fietsen
moet je onderhoud wat langer uitstellen :p - de echte - Bakker.