Ligfiets-forum Archief: bericht 5308

Re: Gezellig fietsen

Ron D. jafo op mienadres.nl
Do Dec 9 12:16:15 CET 2004

Citeren Marc N Agnes <agnesb op scarlet.be>:
> Heb eerder dit stukje baan bereden met de ligfiets, en het voelt soms wel
eng aan tussen het overige verkeer.
> Maar het viel best mee, het was een zondag.
> Dames en Heren zet uw helm op: hier een filmpje van gezellig
> en veilig fietsen langs Brabantse wegen tijdens de spits.
> http://users.pandora.be/fietsersbond.huldenberg/Fiets%20In%20De%20Spits.WMV
> Marc
Wat je 'gezellig' noemt.
's nachts lijkt me dat stuk pas echt een nachtmerrie.

Het valt me op dat in het filmpje de fietsers in het algemeen alleen ruim
ingehaald worden als er geen verkeer is.
Zodra er tegenliggers zijn moet de fietser maar schuiven alsof die paar
seconden tijdwinst belangrijk zijn ...
Ik merk dat zelf ook vaak tijdens het fietsen.

In het duister is dat af en toe nog erger voor m'n gevoel aangezien je
dan ook nog deels verblind wordt door het licht van de auto's.

gr.,
  Ron