Ligfiets-forum Archief: bericht 5299

Re: Re: lucht weerstand software

Rob Jansen rob op myvoice.nl
Do Dec 9 10:02:43 CET 2004

Quoting jan.lietaer op advalvas.be:

> Hans
> bij mij werkt het niet ( de 2 binary's). Met de docu op hun site slaag ik er
> niet in 't aan de praat te krijgen. Werkt het bij iemand anders wel ??? (of
> heeft de keizer geen kleren aan?)

Nee, die mensen leven niet op Mars maar zouden er wel graag eens een kijkje
nemen :-)

Bij mij werkt het wel.
Na geheel gratis klikken en het gratis downloaden (met dank aan de Europese
Unie) heb ik de 2 .exe files gewoon in een directory gezet.
Daarnaast ook de 2D demo van de download pagina gebruiken als demo.
Alleen ligt Internet Explorer even dwars met het saven want die verandert de
extensie van het bestand in .gz en het was .tgz
Oplossing is gewoon even met de hand de extensie aanpassen en dan via winzip
uitpakken. Pas je de extensie niet aan dan vraagt winzip "the full name if the
file contained within the archive". Vul dat aan met .tar

Programma preprocessor vanuit een command window opstarten en vervolgens bij
casename "demo", scaling factor "1.0" en bij format "bin" intypen.
Dit programma kan even tijd nodig hebben.

Daarna in hetzelfde window dolfyn runnen en bij case "demo" intypen. Dolfyn is
nu een behoorlijke tijd bezig om de boel te berekenen.

OPenDX heb ik nog niet aan de praat (nog niet eens geprobeert te draaien)
onder windoof.

Voel me trouwens niet aangesproken door je IT opmerkingen. Ben zelf net op het
nippertje ontsnapt. Mijn broer(tje)zit wel in de IT, hij merkt wel eens
fijntjes op dat hij liever geen software schrijft om "knopjes uit te lezen en
ledjes te laten knipperen" (mijn vakgebied:embedded software).
Ieder zijn/haar meug.

Rob - gigantisch Linux freak maar alleen Windoze XP op de laptop - Jansen