Ligfiets-forum Archief: bericht 5291

standtijd GPS in het donker

Paulus den Boer paulusdb op home.nl
Wo Dec 8 21:09:51 CET 2004

----- Oorspronkelijk bericht -----
Van: "Ron D." <jafo op mienadres.nl>
Aan: <forum op lijst.ligfiets.net>
Verzonden: woensdag 8 december 2004 9:54
Onderwerp: Re: [Ligfiets] Nachtelijke navigatie ...

> Wat heet 'snel' ?
> Is een uur of twee te halen met een relatief zuinig gebruik van de
verlichting ?

Hoi Ron,

Het hangt enorm af van de eigenschappen van de GPS. Maar gelukkig kun je van
de meeste GPS-systemen de batterijen wisselen, dus kun je met een of meer
reserve-sets batterijen de werktijd enorm uitbreiden. Ook zijn sommige
GPS-systemen instelbaar qua helderheid, wat ook besparend kan werken. In het
donker heb je voldoende aan een klein beetje licht. Verder kan je misschien
een accu gebruiken.

Ik heb een GPSV van Garmin, en daar kan ik al de bovenstaande trucs mee
uithalen. Dus aansluiten op de accu van mijn  Quest, en/of batterijvoeding.
En verlichting instellen.

Groet van Paulus