Ligfiets-forum Archief: bericht 5275

Re: lek rijden

Gert Lunenborg g.lunenborg op hccnet.nl
Wo Dec 8 13:00:01 CET 2004

> Verder las ik onlangs ergens dat er ook een Schwalbe marathon plus
> bestaat met anti-leklaag: weet iemand of die al te krijgen in 20 inch
> formaat? Dan zou ik daar eens naar op zoek kunnen gaan, want ik vind de
> vredestein S-licks niet bij de fietsenmakers in de regio rond Leuven
> (België).

Ik rijd al een tijdje rond met Schwalbe Marathon Plus. Achter 622-37, voor tweemaal 406-47. Ik ben héél tevreden. Het is inderdaad een onplatbare band en toch nog comfortabel. Rolweerstand valt ook erg mee, bovendien slijten ze ook niet erg hard.
Ik heb wel mijn spatbordsteunen uit moeten buigen en ik heb andere spatborden gemonteerd (M5 carbon 20"breed)

Gert