Ligfiets-forum Archief: bericht 5265

Re: Nachtelijke navigatie ...

Ron D. jafo op mienadres.nl
Wo Dec 8 09:54:35 CET 2004

Citeren Koen Van den Bergh <koen op ligfiets.net>:
> Een zo gemakkelijk mogelijke route nemen. Soms moet je dan wel meer
> hoofdwegen nemen of enkele km meer doen, maar het wordt gemakkelijker om
> je te oriŽnteren.
Da's makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als je op b-wegen bent aangewezen
en er dus geen enkele 'hoofdroute' te herkennen is.
De knooppuntenroute was dan weliswaar niet al te effectief, maar op dat moment
toch ietsje beter om als leidraad te gebruiken.
Achteraf had ik in de buurt van m'n einddoel iets eerder van de knooppunten
kunnen afwijken, maar dat is natuurlijk altijd makkelijk te bedenken.

> Een andere optie is natuurlijk een gps, maar de batterij gaat dan snel af.
Wat heet 'snel' ?
Is een uur of twee te halen met een relatief zuinig gebruik van de verlichting ?

gr.,
  Ron - nog gps-loos, maar desondanks nog nooit echt verdwaald ...