Ligfiets-forum Archief: bericht 5263

lek rijden

Dirk (ligfiets) Dirk_ligfiets op hotmail.com
Wo Dec 8 09:17:19 CET 2004

Sinds half oktober heb ik de vredestein S-licks vervangen door Schwalbe marathon slicks (beide steeds opgepompt tot 6 ŗ 7 bar). Dit resulteerde sinds toen al in 5 lekke banden achteraan (telkens op andere plaatsen) en 2 vooraan en dat op ongeveer 1500 km.
Ter vergelijking, met de vredestein S-licks reed ik 5000 km met amper 2 lekken: telkens toen de band versleten was. Hebben anderen gelijkaardige ervaringen met deze banden? De Schwalbe's lijken wel glasmagneten die alles doorlaten.

Verder las ik onlangs ergens dat er ook een Schwalbe marathon plus bestaat met anti-leklaag: weet iemand of die al te krijgen in 20 inch formaat? Dan zou ik daar eens naar op zoek kunnen gaan, want ik vind de vredestein S-licks niet bij de fietsenmakers in de regio rond Leuven (BelgiŽ).

Dirk