Ligfiets-forum Archief: bericht 5247

Re: Nachtelijke navigatie ...

Rob Jansen rob op myvoice.nl
Di Dec 7 17:17:04 CET 2004

Quoting "Ron D." <jafo op mienadres.nl>:

> Toch maar een zaklamp meenemen in het vervolg ?
> Of zijn er voor een fietser handigere oplossingen buiten het vermijden van
> donkere routes in deze korte duistere dagen ?

Ik heb een Petzl hoofdlampje (zoals meer op deze lijst). De Tikka, deze heeft
3 LEDs en werkt met 3 AAA batterijtjes (mini penlites). De batterijen gaan
eeuwen mee (zo lijkt het althans) en er komt zelfs voldoende licht af om als
nood verder te kunnen rijden indien je fietslampje plots stuk gaat.

Daarnaast heb ik al jaren een Maglite in de tas die op 2 AA (penlites) werkt.
Die gaat ook altijd mee op vakantie als tent- en tafellampje.

Aan straatlantaarns heb je niet altijd wat. Het oranje licht laat op de meeste
fietskaarten de rode kleur verdwijnen - erg handig ...

Rob Jansen