Ligfiets-forum Archief: bericht 5242

RE: Nachtelijke navigatie ...

Jasper Rutjes jrutjes op home.nl
Di Dec 7 15:53:42 CET 2004

Als ik van te voren weet dat ik in een vergelijkbare situatie kan komen
dan heb ik meestal mijn head-light mee, (outdoor winkels), je hebt dan
een extra "koplamp" en de lamp draait mee met je hoofd, dit vergroot je
blikveld aanzinelijk.

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: forum-bounces op lijst.ligfiets.net
[mailto:forum-bounces op lijst.ligfiets.net] Namens Ron D.
Verzonden: dinsdag 7 december 2004 14:52
Aan: forum op lijst.ligfiets.net
Onderwerp: [Ligfiets] Nachtelijke navigatie ...

Tijdens een tochtje afgelopen weekend moest ik noodgedwongen
een onbekende route een stuk in het duister fietsen.
Dit had niks te maken met het ontbreken van licht op m'n fiets overigens
alhoewel die in het volledig duister maar net voldeed, maar meer met het
ontbreken van enige vorm van verlichting op het grootste deel van de
route.

Wat me opviel is dat zowel de route die ik via de 'knooppunten' fietste
als de
bordjes met informatie over de route zo goed als onzichtbaar waren.
En dat terwijl de verkeersborden dankzij m'n fietslicht goed te zien
waren.
Ook de kaarten bij de knooppunten stonden zo'n beetje iedere keer net
buiten
het bereik van de dichtsbijzijnde straatlamp.

Toch maar een zaklamp meenemen in het vervolg ?
Of zijn er voor een fietser handigere oplossingen buiten het vermijden
van
donkere routes in deze korte duistere dagen ?

gr.,
  Ron

Lijstinfo en instellingen wijzigen?
http://lijst.ligfiets.net/forum
andere vragen?:
http://ligfiets.net/vvv/mailinglijst/
Lijstbeheer: managers op lijst.ligfiets.net