Ligfiets-forum Archief: bericht 5196

Versnellingskabel in barendshifter breekt telkens

Wim Ganseij ganseij op xs4all.nl
Ma Dec 6 18:33:45 CET 2004

Op m'n fiets (hurri onderstuur) is voor de derde maal de versnellingskabel gebroken naar de voorderailleur, ik gebruik nl twee voorbladen.

De versnellingskabel is precies gebroken waar die vast zit in de barend shifter.

De barendshifter naar de achterderailleur die ik toch het meeste gebruik geeft nooit problemen.

Heeft er iemand tips om dit probleem definitief (behalve dan niet meer schakelen) op te lossen?

Met vr. gr.

Wim Ganseij