Ligfiets-forum Archief: bericht 5186

Re: luxe(on)probleem

Wilfred van Norel ligfietsen op home.nl
Ma Dec 6 15:32:14 CET 2004

Citeren Theo Mol <theo op nixin.nl>:

> En nog iets, ik wil verklikkerlichtjes maken om te zien wat er wel en
> niet aanstaat. Daarvoor heb ik een zak ledjes klaarliggen en ik vraag me
> af of ieder ledje zijn eigen voorschakelweerstandje moet hebben, of dat
> het ook met één enkele weerstand kan.

Nope, kan niet met één weerstand. Nja, kan wel maar dan moet het aantal
brandende ledjes gelijk blijven (is in principe wel mogelijk door met rode
en groene ledjes te werken; rood voor uit en groen voor aan) maar zelfs dan
is het af te raden. Gewoon élk ledje een eigen voorschakelweerstand geven
dus.

Wilfred -gelukkig zijn dat de kosten niet- van Norel