Ligfiets-forum Archief: bericht 5183

luxe(on)probleem

Theo Mol theo op nixin.nl
Ma Dec 6 15:04:54 CET 2004

Medeliggers,

Het is zover! Mijn langgedroomde tweestandenkoplamp met leds is niet
alleen klaar, hij zit zelfs in mijn fiets. Ik kan bijna niet wachten tot
het donker wordt. Maar zoals ieder voordeel z'n nadeel /heb/, is er ook
bij mij iets aan de hand.
Mijn knipperlichten gebruiken zoveel energie dat mijn koplamp
meeknippert. Is er een lichtgewicht-manier om dit te voorkomen,
bijvoorbeeld met een condensator? Ik heb al een grotere accu voor al die
elektriek en een zwaardere wil ik niet.

En nog iets, ik wil verklikkerlichtjes maken om te zien wat er wel en
niet aanstaat. Daarvoor heb ik een zak ledjes klaarliggen en ik vraag me
af of ieder ledje zijn eigen voorschakelweerstandje moet hebben, of dat
het ook met één enkele weerstand kan.

--
Groet van Theo, o denneboom, Mol.