Oude ligfietslijst: bericht 9583

Van: Bas van Dijk en / of Anke de Kort <basvdijk@c...>
Datum:  Tue Feb 6, 2001  9:38am
Onderwerp:  korte Hurricane (was: bagagedrager Hurrie)

>From: "Jos Hendriks" <ruth.jos@w...>
>Subject: bagagedrager Hurrie
<hak>
>Mijn vriendin is 1.68 meter lang. Ze past net wel op een Hurrie, maar haar
>voet gaat dan behoorlijk langs het voorwiel. Is het dan raadzaam om de korte
>versie te kiezen? Wat voor gevolgen heet dat voor het weggedrag van de Hur?
>
>Jos, Ik Ben Hur, bijna, Hendriks

Ikzelf heb een ingekorte Hurri. De "lange" versie ken ik alleen van het
proefrijden.
Verschillen in weggedrag zullen er vast wel zijn, maar ik kan niet zeggen
dat ze
me zijn opgevallen. Een korte versie leek mij een verstandige aanschaf.
Tijdens het
proefrijden op verschillende fietsen had ik al een paar ontmoetingen tussen
pedaal
en voorwiel. Zoiets heeft op z'n minst een flinke zwabber tot gevolg. Als
het tegen lig
je er gewoon vanaf.
Ik (1.69m) had trouwens het lengte-probleem bij eigenlijk alle standaard
modellen die ik (ooit) geprobeerd heb.
(flevo's Basic & 50/50, Longo en Hurri). Twee of drie zitkussentjes loste
dat voor de proefritjes op.

Bas, Ik Heb Hur (maar dat is eigenlijk geen woordgrapje), van Dijk