Oude ligfietslijst: bericht 9542

Van: Johan Teunissen <johant@i...>
Datum:  Thu Feb 1, 2001  8:27pm
Onderwerp:  RE: [ligfiets] Zelfbouw fiets (was: Moet Ligfietsen een Olympische Sport worden?)

Brechtje schreef:

Er zijn misschien wel veel minder mensen die hun eigen (geen
commerciele) fiets maken. Dat valt logisch te verklaren uit de
prijs/kwaliteit verhouding van de ligfietsen, waardoor het minder de
moeite loont om zelf te gaan knutselen.

Johan schrijft:
Ik ben op het moment bezig om zelf een ligfiets te bouwen en het
blijkt dat de prijs van alle onderdelen die je zo nodig hebt bij
elkaar toch een aardig bedrag kost. Mijn schatting die ik van tevoren
had gemaakt was een beetje aan de lage kant.
Gelukkig blijft het totale bedrag nog steeds onder de prijs van een
nieuw te kopen fiets en daardoor blijft het gelukkig ook nog leuk.
Het feit dat ik de fiets zelf bedacht, gemaakt en (straks) gefietst
heb zal als trots wapenfeit overeind blijven staan.

Johan - denkt nu al weer aan de volgende ligfiets - Teunissen
http://www.iae.nl/users/johant