Oude ligfietslijst: bericht 9537

Van: Brechtje Daams <daams@e...>
Datum:  Thu Feb 1, 2001  1:53pm
Onderwerp:  Re: Moet Ligfietsen een Olympische Sport worden?

Klaas Verzijl schreef:

> Dit zijn ook spectaculaire wedstrijden. Het is jammer dat je steeds
> minder constructeurs/coureurs ziet die zelf proberen een hele snelle
> fiets te maken en tegen elkaar rijden.

Nou? Ik geef toe, het wordt minder. Maar afgelopen jaar was toch nog
geen slechte score, met Jürg Birkenstock - 1e overall op de
wereldkampioenschappen in Gent
Serguei Dachevski - 2e overall idem, en 1e bij de veteranen,
zij maken beiden hun eigen fietsen èn hun stroomlijnen.
Bram Moens (M5), Dries Baron en Edoardo Mugge (Optima) en Mark Burgers
(ACE) deden tot voor kort nog aan wedstrijden mee op eigen fietsen, en
Allert Jacobs en Ymte (Quest) en Derk Thijs (Thys 222) doen dat nog
steeds. En dan ben ik vast nog mensen vergeten. Goed, Peter Groeneveld
is er mee opgehouden, maar zijn fietsen leven nog voort in het circuit
en duiken afentoe op in wedstrijden.
Er zijn misschien wel veel minder mensen die hun eigen (geen
commerciële) fiets maken. Dat valt logisch te verklaren uit de
prijs/kwaliteit verhouding van de ligfietsen, waardoor het minder de
moeite loont om zelf te gaan knutselen.

--
Brechtje - alvast aan 't warmdraaien voor CycleVision - Daams

Daams Ergonomie
Mauvezand 17 tel. 035 - 6947761
1251 JC Laren e-mail daams@e...