Oude ligfietslijst: bericht 9519

Van: "Klaver, M.G." <klaver@p...>
Datum:  Tue Jan 30, 2001  11:32pm
Onderwerp:  RE: revet

> Nog even taaltechnisch:
> revet is een verbastering van 'rivet' volgens mij, wat dan weer een
> popnagel
> is, en wordt ook zo gebruikt in het Vlaams.
> Wat jullie bedoelen heet in het Westvlaams 'vlootje' of algemener Vlaams
> 'rondel'. En opzoeking van het Franse 'rondelle' levert in dit specifiek
> geval "drukring" of "pakkingsring"...
> Nog iemand beter?
>
> mvg,
> Bert.

Ja , bij ons in de toko is een Rondelle een vlakke maat waaruit
(expansie) vaten mbv een pers diepgetrokken worden, tevens is Rivet bij mijn
Alleweder een pop-nagel. Het hier bedoelde ringetje komt op mij eerder over
als een borg-ringetje, deze zijn er in diverse uitvoeringen (kunststof,
gekarteld, onderbroken).

mvg

Mark - in een van veel Rivets voorziene Verhees Alleweder - Klaver

  Reacties Auteur Datum
9520 Re: revet E.S. Leijten Wed  1/31/2001