Oude ligfietslijst: bericht 24480

Van: Mark van Gorkom <mvg@k...>
Datum:  Fri Nov 8, 2002  3:46pm
Onderwerp:  Re: [ligfiets] rotondes

>Rotondes zijn gevaarlijke dingen en het liefst vermijd is ze, maar is nu
>eenmaal niet altijd mogelijk, 9 van de 10 keer neem een auto gewoon
>voorrang maar niet alleen op een rotonde is dat nee op veel wegen nemen ze
>gewoon het recht wat ze denken te hebben.

Op mijn woon-werk-route zitten 2 fietsersvoorrang-rotondes, en daar krijg
ik op (bijna) altijd voorrang! Vanwege dat "bijna" passeer ik ze wel altijd
met aangepaste snelheid. Op 1-2 plaatsen waar ik geen voorrang heb, maar
dat logischerwijze eigenlijk wel zou moeten hebben, krijg ik het vaak ook;
kan ik weer eens vriendelijk naar een auto zwaaien...
Wat wel heel hinderlijk is, zijn al die auto's die op het fietspad gaan
staan wachten tot ze op de hoofdweg kunnen invoegen, kruising vrijhouden
geldt kennelijk niet als het een kruising met een fietspad betref :-<

Mark- mist soms zijn transportfiets wel - van Gorkom.

P.S.: Engelse rotondes zijn wel leuk, maar leuk genoeg voor een kalender?

  Reacties Auteur Datum
24487 Re: rotondes G. M. Beumer Fri  11/8/2002
24562 Re: rotondes Arnold Kester Tue  11/12/2002