Oude ligfietslijst: bericht 24433

Van: "Kees v Malssen" <kees@r...>
Datum:  Thu Nov 7, 2002  12:10pm
Onderwerp:  Re: Bochtenwerk

Aanzetten in de bocht verhoogd de grip op de weg. Voor mijn gevoel
tenminste wel.
Dat is ook het mooie van ligfietsen, de trappers staan zo mooi hoog
dat je door kunt blijven trappen. Als je vooral met je gewicht
stuurt, maakt je wiel nauwelijks een uitslag en hoef je niet al te
bang te zijn daar tegenaan te komen.

> Ik heb niet het gevoel dat ik echt uitschuif in de bochten. Bochten
> van 90 graden met een straal van ca 6 meter kan ik zonder problemen
> met 30+ nemen. Bij nat wegdek ben ik altijd iets huiveriger als
> maar heb nog nooit het idee gehad dat er iets weg gleed.

Ik heb wel eens een bocht (haaks, buitenstraal 8 a 10 meter?) die ik
met 35 a 40 op droge weg kon nemen (aanzetten vanwege 3 meter omhoog
na de bocht) zo ook op natte weg proberen te nemen. Dat ging dus niet
goed en ik schoof keurig onderuit en kwam in de berm tot stilstand.
Geschaafde broek, gedeukt vertrouwen, verder geen schade.
Mijn fiets is een hurricane (of wisten jullie dat al?)

Kees, gaat nu even van het zonnetje genieten, van Malssen

PS Thomas: berichtjes die alleen voor een hoge kletsnotering worden
ingestuurd worden gediskwalificeerd, bij ernstige vergrijpen de
afzender gemodereerd (dat laatste is gelukkig nog nooit voorgekomen)

  Reacties Auteur Datum
24455 Re: Bochtenwerk hyz Thu  11/7/2002
24463 Re: Bochtenwerk Arnold Kester Fri  11/8/2002