Oude ligfietslijst: bericht 24430

Van: "G. M. Beumer" <gert@s...>
Datum:  Thu Nov 7, 2002  11:34am
Onderwerp:  Re: [ligfiets] Bochtenwerk

> Als ik mijn voeten stil hou, dan kan ik me beter op de bocht concentreren.
>
> Met een Pioneer moet je toch wel uitkijken met doortrappen in de bocht, als
> je ineens met je voet tegen het voorwiel komt, word je bocht te groot.
Ik heb dat eigenlijk alleen bij heel extreem scherpe bochten (die ik
stapvoets neem). Vaak is het wel op de vangen voor de hak aan de binnen
kant van de bocht naar buiten (van het wiel af, is wel binnen kant
bocht) te draaien.

Ik heb niet het gevoel dat ik echt uitschuif in de bochten. Bochten van
90 graden met een straal van ca 6 meter kan ik zonder problemen met 30+
nemen. Bij nat wegdek ben ik altijd iets huiveriger als maar heb nog
nooit het idee gehad dat er iets weg gleed.

Grrz
Gert -vaak lekker doortrappen in de bocht en halverwege extra aanzetten- Beumer

  Reacties Auteur Datum
24433 Re: Bochtenwerk Kees v Malssen Thu  11/7/2002
24455 Re: Bochtenwerk hyz Thu  11/7/2002
24463 Re: Bochtenwerk Arnold Kester Fri  11/8/2002