Oude ligfietslijst: bericht 24410

Van: Theo Mol <theo@n...>
Datum:  Wed Nov 6, 2002  5:54pm
Onderwerp:  Re: [ligfiets] Practish fietsen wedstrijd was: WK 2002 video online

Mark van Gorkom schreef

>Dat zou op Cycle Vision toch ook leuk kunnen zijn! het valt me sowieso op
>dat op b.v. Engelse (lig)fietsgebeurtenissen meer dan alleen hard gereden
>wordt: wedstrijdje Bromptonslepen en zo...

Vroeger, een jaar of tien geleden, deden we er op wedstrijddagen
geregeld een behendigheidsparcours bij maar dat onderdeel is gesneuveld
toen de ligfietsen uit de alternatieve hoek moesten worden geholpen. De
nadruk kwam toen op snelheid te liggen. Het idee was dat de
behendigheidsritten, waar de deelnemers vaak onhandig en stuntelend
langs de hindernissen gingen, niet gunstig bijdroegen aan de
beeldvorming rond ligfietsen. Jammer, want het was erg leuk de
hindernisbanen op te zetten en in het "doen" van de wedstrijden als
jurylid had ik ook altijd veel plezier. Ik ging expres jureren want van
zo'n parcours bakte ik helemaal niks.... in de snelheidswedstrijden zat
ik nog wel eens in de middenmoot.

--
groet van Theo, voor spek en bonen, Mol