Oude ligfietslijst: bericht 21491

Van: "mmarkjan" <markjan@x...>
Datum:  Mon Jul 8, 2002  11:33am
Onderwerp:  Re: spatbordje

--- In ligfiets@y..., Elvin <elvin@z...> wrote:
> Hoezo innovatief?
> Misschien in Nederland en om het hier wat meer commercieel toe
proberen te passen,

> Enne, het lijkt echt te werken, zelfs met wat zijwind.

Mooi! Lijkt me ook aerodynamischer als een echt spatbord.
Spatborden die het hele wiel omsluiten zouden beter zijn, maar
zijn ook zwaar en lomp, en het is een stuk lastiger het wiel
te verwijderen etc...

> Overigens: doet ie het ook goed bij achteruit-rijden en veel
> tegenwind?

Achteruitrijden ? Ik weet niet hoe raar jij fietst, maar
achteruitrijden op een ligfiets zie ik zelden. Bij uitzondering
een velomobiel. Rug aan rugtandems kunnen volgens mij niet
stabiel gestuurd worden bij het achterruit rijden. En wat
betreft een flevobike ?

Mark-Jan